onsdag 8. februar 2012

Fever when you hold me tight

Da øretermometeret nådde 40-tallet etter å ha besøkt Selmas ører, ringte jeg legevakten for andre gang. Siden søndag kveld har Selma hatt feber. Hun har vært slapp og hatt noe redusert matlyst, men utover dette har hun virket i "mint condition".

Jeg ble jeg møtt av en meget beroligende stemme hos legevakten, en sykepleier som helt sikkert har god trening i å roe ned bekymrede foreldre. Jeg hadde allerede googlet meg frem til en fin side om feber, men ekstra bekreftelse på at det ikke var noen fare var betryggende.

Utover å være en pjusk koseklump, responderte Selma på febernedsettende, tok til seg væske og hadde ingen problemer med å fokusere. Her var det bare å være tålmodig, og selvfølgelig får syke barn gjøre akkurat som de vil; Vi har sett på TV, drukket flaske med smoothie og deilig eplevann og lest bøker om bæsj. Selma har fått leke uhemmet med iPhonen til far, samsovet og fått stå opp midt på natta for å få pupp og morsmelkerstatning.

Febernedsettende, øretermometer og det deilige vannet et eple er kokt i.

I dag er vår datter i betraktelig bedre form, og etter forrige ukes sprengkulde og denne ukens sykdom skal det bli deilig å endelig komme seg ut av huset igjen. Vi har vært innekatter litt for lenge nå, snart begynner vi å klore opp møblene om vi ikke kommer oss ut. Her krysses fingre og tær for en feberfri morgendag.

4 kommentarer:

  1. Jeg forvillet meg tilfeldigvis inn her.. Koselig blogg du har. Håper Selma er frisk og fin igjen :)

    SvarSlett
  2. Huff, det verker litt i oss også når dei små er slik! Jenta responderte ikkje på paracet ein gong, og då viste det seg at ho hadde nyrebekkenbetennelse og måtte på sjukehus. Etter det har eg alltid vore nøye på å måla ei stund etter at febernedsetjande er på plass, berre for å vere sikker på at det verkar.

    Guten vår reagerer mykje betre på ibux enn paracet, så det er også noko å ta hensyn til når ein gjer febernedsetjande! Som regel går det heilt fint, men skadar aldri med ein tlf til legevakten:)

    Her har me omgangssjuke, og det er eit herk! God betring i heimen, godt ho er betre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff! God bedring til alle dere, omgangssjuke er ille. Har heldigvis sluppet unna slikt her, men det kommer vel når Selma skal i barnehage.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...