mandag 12. september 2011

Selmas enorme familie

"Koko! Steffen, er du der? Nå må jeg snart få treffe barnebarnet igjen!", lød det fra telefonsvareren. Det hadde jaggu gått fire uker siden sist min mor fikk hilse på barnebarnet allerede. 

Storfamilien har sine fordeler, men når Selma har fire bestemødre, to bestefedre, tolv onkler og tanter og to oldemødre, er det vanskelig med kvalitetstid til alle. Stort sett løses dette med "visningsdager" der mange møtes samtidig, og iblant korte kaffebesøk.

Bestefar er innom, og Drømmehagen er favorittprogrammet hans.

Før jeg ble far humret jeg litt i skjegget da et vennepar måtte hjem til klokka halv sju fordi sønnen måtte sove. Det skulle ikke ta lang tid før de samme begrepene ble innført i denne familien. "Leggerutiner, hun trenger faste rammer!", en mantra for småbarnsforeldre. Man kødder ikke med leggerutinene. Besøkstid er nå mellom fem og seks på onsdag og torsdag, og før seks i helger jeg ikke jobber.

Men jeg er enig, det er lenge siden nå. Hva med lørdag, kjære familie! Åpent hus fra 12 - 16, dere tar med kake!

3 kommentarer:

  1. Det er gøy å oppdage nye blogger jeg liker. Og denne liker jeg. :)
    Leste litt eldre innlegg også, og tenkte jeg skulle nevne at dere kan bytte uåpnede bleiepakker til større størrelser.
    Og både Coop og Rema sine er like gode som Libero sine, og koster ca.30 kroner pakken. (Pampers er tynnere og mykere, men ikke allergivennlige.)

    SvarSlett
  2. Tidsklemma kjenner vi til ja.

    SvarSlett
  3. Jeanette: Takk for gode ord.
    Det er noe magisk med å ha små bleier på loftet, som et løfte om en lillebror eller søster. Litt kårni selvfølgelig, men iblant er jeg jo det :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...