torsdag 10. mars 2011

Melkespreng, kafébesøk og kunngjøring

Selma har blitt en uke gammel, og for en uke det har vært. Hver eneste dag inneholder så mye nytt for hele familien, og dagen idag byr på tre små historier fra våre liv.

Melkespreng 

Jeg har tidligere skrevet at vi får til amming, dette ønsker jeg å moderere til "Vi får til amming, men det er fortsatt rom for forbedring".

Selma veies. Hun var 4500g ved fødsel, men hadde gått ned til 4212g et par dager senere. Dette er helt normalt fordi mor ikke produserer særlig med melk de første dagene, og ved keisersnitt tar det ofte en ekstra dag før det blir futt i puppen. Idag veies hun for fjerde gang, 4590 gram. Hun har gått opp til over fødselsvekt, noe som vanligvis tar mer enn to uker. Far er stolt av det meste datteren klarer, også dette.  Mor kobles til melkemaskin for å lette på trykket, og resten av dagen sørger Selma for å holde status quo. Ammehjelpen på Ullevål finpusser ammeteknikken for en bedre opplevelse for mor, vårt barn kan ha en tendens til å ta litt hardt i.

Kafébesøk 

Siden vi allerede har Selma trygt plassert i bilsetet er vi vågale, Grønland basar får beøk av et nybakt foreldrepar som bruker besøkstiden på å ta bilder av sin datter. Uansett, et kafébesøk er et lite skritt tilbake til samfunnet, det ryktes at verden ikke står stille utenfor vår leilighet.

Beccas Kafé på Grønland basar. Anbefales, men husk å ha med en femmer til toalettet.

Kunngjøring

En gammel Grorudgutt får kunngjort farskapet i lokalavisen, "Akers Avis Groruddalen" trykker idag denne:





Far og datter er slitne etter alle nye inntrykk.

3 kommentarer:

  1. Sååå fiiint! Jeg måtte gråte en skvett da jeg så annonsen! Selma er HELDIG!!!! Ha en strålende dag alle tre! Mange gode klemmer til dere fra Kristin

    SvarSlett
  2. Så koselig lesning!
    Amming er ikke bare bare, men det går så mye greiere etterhvert! Vær tålmodige, ikke tro at rutiner innøves iløpet av ei uke eller to:)
    Masse lykke til videre!

    SvarSlett
  3. Hun er helt skjønn, Steffen!!

    Jeg koser meg fortsatt med fin lesning av bloggen din! Kul ny undertittel:) At du har energi til bloggen oppi det hele er helt imponerende! Den første uka mi med Jonathan var jeg rett og slett i koma!Rettere sagt, den første mnd! :)

    Jeg har jo aldri møtt AC, men hun imponerer hun også! Ikke alle som orker cafebesøk den første uka etter keisersnitt. Hilse henne og ønske henne rask rekonvalesens! :)

    Lykke til videre, og ha en super barseltid!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...